Veiledninger

Forbrukertilsynet har laget veiledninger for god markedsføringspraksis innen mange forskjellige bransjer og fagfelt. Under finner du alle våre veiledninger etter tema.

Veiledningene og retningslinjene inneholder som regel informasjon både om gjeldende lovverk, om hvordan Forbrukertilsynet tolker dette lovverket og om hvordan næringslivet kan holde seg innenfor rammene for lovlig markedsføring. De er i noen tilfeller utarbeidet i samarbeid med bransjen de regulerer. Veiledningene og retningslinjene er ikke forskrifter.

29.10.2020

SATS tilbyr tilbakebetaling for digitalt abonnement

Etter dialog med Forbrukertilsynet tilbyr nå SATS tilbakebetaling for det digitale treningsabonnementet som selskapet satte kundene over på da treningssentrene var stengt. Kompensasjonen vil tilbys de kundene som ikke har brukt det digitale tilbudet, eller som i begrenset grad har benyttet seg av dette.