Kontaktinformasjon

Ønsker du å sende oss tips eller klage på ulovlig markedsføring eller avtalevilkår?

Vennligst benytt vårt tips- eller klageskjema.

Trenger du råd og veiledning i en konkret tvist du har med en næringsdrivende? Kontakt Forbrukerrådet. 

Vår besøksadresse er:

Sandakerveien 138, 0484 Oslo

Tlf.: 23 400 600

Åpningstider i julen: Telefonen er stengt 18.12.17 – 01.01.18 

Åpningstid: 09.00–11.00 og 12.00-14.00 mandag til fredag

E-post: post@forbrukertilsynet.no

Forbrukertilsynet vs Forbrukerrådet - hvem gjør hva?

  • Forbrukertilsynet (tidligere Forbrukerombudet) er en frittstående tilsynsmyndighet som på vegne av forbrukerne forebygger og stopper ulovlig markedsføring og urimelige kontrakter. Vi gir også veiledning til næringsdrivende om regelverket.

  • Bildet viser Forbrukerrådets logo

    Forbrukerrådet er en uavhengig interesseorganisasjon som bistår forbrukerne i konkrete tvister med næringsdrivende og påvirker myndigheter og næringsliv i en forbrukervennlig retning.

    Gå til Forbrukerrådets nettsider
16.02.2018

Invitasjon til seminar – fra Forbrukerombud til Forbrukertilsyn

Forbrukertilsynet har fått nytt navn og nye virkemidler. I den forbindelse inviterer vi advokater, jurister og andre til et halvdagsseminar tirsdag 6. mars 2018 kl. 09.00 – 11.45, Auditoriet i R5, Akersgata 59.