Forventer at Tinde følger reglene

Tinde Energi AS har stanset strømleveransen til sine kunder. Forbrukere som hadde fastprisavtaler eller pristakavtaler med bindingstid, kan kreve erstatning fra selskapet dersom de må over på dyrere strømavtaler.

Publisert:
Oppdatert:

Når en fastprisavtale eller annen avtale med bindingstid heves av strømleverandøren, slik som her, har kunder som lider økonomisk tap på grunn av hevingen krav på å få erstattet dette tapet. Tapet må da beregnes ut den avtalte avtaleperioden.

– Vi forventer at Tinde kompenserer kundene med det de har krav på, sier Trond Rønningen, direktør i Forbrukertilsynet.

Hvis du som kunde har spørsmål om dine forbrukerrettigheter, så kan du ta kontakt med Forbrukerrådet for veiledning.

Flere artikler

Ny rettleiing for straumleverandørar 

Vi har laga ny og forbetra rettleiing og temaside for straumleverandørar. Vi oppfordrar alle straumleverandørar til å sette seg inn i den nye rettleiinga.