Forventer at Tinde følger reglene

Tinde Energi AS har stanset strømleveransen til sine kunder. Forbrukere som hadde fastprisavtaler eller pristakavtaler med bindingstid, kan kreve erstatning fra selskapet dersom de må over på dyrere strømavtaler.

Publisert:
Oppdatert:

Når en fastprisavtale eller annen avtale med bindingstid heves av strømleverandøren, slik som her, har kunder som lider økonomisk tap på grunn av hevingen krav på å få erstattet dette tapet. Tapet må da beregnes ut den avtalte avtaleperioden.

– Vi forventer at Tinde kompenserer kundene med det de har krav på, sier Trond Rønningen, direktør i Forbrukertilsynet.

Hvis du som kunde har spørsmål om dine forbrukerrettigheter, så kan du ta kontakt med Forbrukerrådet for veiledning.

Flere artikler
Publisert: 22. desember 2022
Oppdatert: 17. januar 2023

Tinde får bot for brot på opplysningsplikta

Forbrukartilsynet har pålagt Tinde Energi ei tvangsmulkt på 740 000 kronar fordi selskapet ikkje har sendt dokumentasjon tilsynet har kravd.