Råd mot fakturasvindel

Næringsdrivande får stadig krav frå kataloghaiar og liknande om betaling for tenester dei aldri har bestilt. Ikkje betal og vurder å melde saka til politiet, rådar Forbrukartilsynet.

Illustrasjonen viser en tyv i en iphone.

Forbrukartilsynet får med jamne mellomrom klager frå næringsdrivande som får tilsendt fakturaer utforma som krav om betaling utan at noko er kjøpt eller bestilt. Å sende ut krav om betaling utan at det er gjort avtale om det, er i strid med § 11 i marknadsføringslova.

Forbrukartilsynet kan ikkje gripe inn i saker der næringsdrivande er råka av ulovleg handelspraksis, fordi det fell utanfor ombodets tilsynsområde.

–  Ikkje betal

Rådet som ombodet kan gje er å ikkje betale rekninga. Dersom det kjem purring må ein protestere skriftleg på kravet for å unngå at det blir sendt til inkasso. Får ein likevel eit inkassobrev er det viktig å ta kontakt med det aktuelle inkassoselskapet og gjere dei merksam på at det dreier seg om eit omtvista krav.

Straffbart

Brot på § 11 i marknadsføringslova er straffbart, og næringsdrivande som får slike krav kan difor vurdere å melda forholdet til politiet.

Fleire råd og tips om useriøse verksemder som rettar krav til næringsdrivande finnes på nettsidene Varslingslisten.no og Trygghandel.no.

13.12.2018

Ikke legg farlige piratkopier under juletreet

En undersøkelse om nordmenns holdninger til piratkopier viser at 24 % av oss har kjøpt piratkopierte produkter. Mange blir lurt, mens andre bevisst kjøper piratvarer. Tolletaten, Forbrukertilsynet og Patentstyret går sammen om å advare julegave-handlende nordmenn mot å kjøpe piratkopier, av alt fra elektronikk og klær til leker og kosmetikk.