I februar fattet Forbrukertilsynet vedtak om overtredelsesgebyr på 400 000 kroner mot Workinntoppen for villedende markedsføring av et boligprosjekt i Tromsø […]
28 artikler funnet
Varsler Heimstaden om overtredelsesgebyr
Publisert: 08.03.2019 13:57Frem til slutten av november brukte Heimstaden det vage begrepet «areal» i markedsføringen av sine leieboliger, i stedet for de […]
Boligutbygger får overtredelsesgebyr for villedende markedsføring
Publisert: 11.02.2019 13:21Det er selskapet Workinntoppen AS som utviklet, solgte og markedsførte prosjektet i Tromsø med samme navn. Forbrukertilsynet har konkludert med […]
«Fjernet» nabohuset i markedsføring – får bot
Publisert: 10.10.2018 09:43Sem & Johnsen Eiendomsmegling, som markedsførte boligprosjektet på vegne av Solon, ilegges 125 000 kroner i overtredelsesgebyr i samme sak. Overtredelsesgebyrene […]
Lokker med lave bokostnader – bryter loven
Publisert: 06.09.2018 12:14Utbyggerselskapet Profier markedsfører boligprosjektet Workintoppen i Tromsø gjennom innholdsmarkedsføring på VG.no. De skilter med lave bokostnader, og retter seg mot […]
Meklarkjeda Marton villeiar om fastpris
Publisert: 27.11.2017 10:57«En ny generasjon eiendomsmegler» seier reklamen for eigedomsmeklarselskapet Marton. Selskapet lovar ein fast pris på 25 000 kroner der alt som […]
Må gi vesentlige opplysninger i boligannonser
Publisert: 05.07.2017 20:59Forbrukerombudet har i det siste behandlet flere saker hvor eiendomsmeglere har utelatt vesentlige opplysninger om boligen i nettannonsen. I to […]
Opplyste boligkjøpere vil gi færre tvister
Publisert: 22.06.2017 12:52Innlegget sto først på trykk i fagbladet Eiendomsmegleren. Forbrukerrådet lanserte i mars en rapport om forsikringsordningene i bolighandelen hvor de […]
Holdt tilbake viktige opplysninger i boligannonse
Publisert: 05.05.2017 20:52Meglerkontoret markedsførte nylig en «lys og lekker 4 roms i 3. etg» på Majorstuen i Oslo. I annonsen på finn.no […]
Utenlandsk meglerkontor må endre markedsføringen
Publisert: 04.05.2017 10:32– I Norge er det strenge krav til blant annet utdanning, hvordan foretakene organiseres og hvordan megleroppdraget utføres. Norske forbrukere […]