Korona-pandemien har ført til at mange flygninger har blitt innstilt. Den siste tiden har flere passasjerer tatt kontakt med Forbrukertilsynet […]
17 artikler funnet
Forbrukernes rettigheter til refusjon fra flyselskaper
Publisert: 20.08.2020 15:09Hvis flyet ditt er blitt innstilt eller forsinket kan du finne oversikt over dine rettigheter i forordning (EF) nr. 261/2004. […]
Flypassasjerer har rett på pengene tilbake
Publisert: 28.04.2020 11:42Flypassasjerer som får flygningen sin innstilt har krav på pengene tilbake, enten kontant eller ved en bankoverføring. Flyselskapene plikter å […]
Flypassasjerers rettigheter ved innstilte flygninger
Publisert: 24.03.2020 10:27Et særlig viktig trekk for forbrukere er at kommisjonen uttaler at passasjeren alltid har rett til å kreve tilbakebetaling i […]
Har du bestilt pakkereise i sommer?
Publisert: 25.07.2019 10:35Har du som forbruker bestilt pakkereise, kan du nyte godt av en rekke fordeler andre reisende ikke har. Derfor er […]
Varsler bransjen om prismarkedsføring på flyreiser
Publisert: 24.06.2019 10:56Forbrukertilsynet har i det siste mottatt flere klager på ulike tilbyderes markedsføring av prisen på flyreiser. Etter ytterligere undersøkelser ble […]
SAS endrer vilkårene til ny tjeneste
Publisert: 14.02.2019 14:13Forbrukertilsynet gikk i 2018 gjennom vilkårene til tjenesten Travel Wallet, og fant blant annet vilkår hvor SAS fraskrev seg ansvar […]
Rammet av Norwegian-kanselleringene?
Publisert: 27.06.2017 08:38– Ved forsinkelser og innstillinger bør passasjerer følge nøye med på informasjonen som gis på flyplassene, og ta kontakt med […]
Tips ved bestilling av reiser på nett
Publisert: 12.04.2017 08:47Sjekk sluttprisen Mange flyselskap velger i dag å dele opp prisen slik at man må betale ekstra for å ta […]
Ulovleg marknadsføring på reisenettstader
Publisert: 11.04.2017 10:30Stadig fleire reiser og hotellovernattingar blir bestilt på nett. Samtidig toppar reiseformidlarar og prissamanlikningssider statistikken over forbrukarklagar i Europa. Forbrukarmyndigheiter […]