Markedsføringsloven forbyr næringsdrivende å henvise privatkundene sine til kostbare spesialnummer når de skal kontakte kundeservice. I juni sendte Forbrukerombudet ut et […]
49 artikler funnet
Må slutte med dyre spesialnummer til kundeservice
Publisert: 29.06.2017 08:28Svært mange næringsdrivende benytter i dag 3- og 5-sifrede numre eller andre spesialnumre, som 815- og 810-numre, til sine kundeservicetelefoner. […]
Ulovlig med dyre spesialnummer til kundeservice
Publisert: 03.03.2017 15:48Femsifrede nummer og andre spesialnummer, skal i teorien gjøre det enklere for forbrukerne å ta kontakt med kundeservice hos selskapene […]
Fri nettradio som ikkje er fri
Publisert: 25.01.2017 08:31«FM-nettet slukker – Vi gir deg fri nettradio» og «Nå kan du høre så mye radio du vil i Nordland. […]
Nå kan Canal Digital Kabel-kunder kjøpe bare bredbånd
Publisert: 07.12.2016 09:44– Dette har forbrukerne ventet på, og vi er fornøyd med at Canal Digital Kabel nå tilbyr dette. Nå forventer […]
Mobilselskapene må gi bedre prisinformasjon
Publisert: 02.12.2016 12:59Forbrukerombudet har registrert at de fleste mobilselskapene ikke gir god nok informasjon på nettsidene sine om hva det koster å […]
Vi trenger trygge digitale forbrukere
Publisert: 29.06.2016 08:01Den digitale utviklingen går raskt og det kommer stadig nye produkter og tjenester på markedet: Apper som gjør hverdagen morsommere […]
Krav til bruk av tester i markedsføring av mobil
Publisert: 15.06.2016 08:17«Best i test», «Norges raskeste nett», «Best på kundeservice», «Mest fornøyde mobilkunder». Testresultatene florerer i markedsføringen til mobiloperatørene. I et […]
Villedende Telenor-kampanje
Publisert: 10.06.2016 06:18«SWAP – en ny måte å kjøpe mobil!» skriver Telenor i kampanjen for sin nye salgsmodell. Ifølge markedsføringen betaler kunden […]
Chilimobil må fjerne ulovlig markedsføring av utenlandspriser
Publisert: 02.06.2016 10:46Chilimobil har markedsført sine abonnement på egne hjemmesider og på Facebook. I reklamen heter det at «bruk i EU/EØS er […]